Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-29, 11:03   #4 (permalink)
powder
Member
Bronsmedlem

powders avatar

Reg.datum: Dec 2007
Thumbs up

Jag vet hur det känns. Man känner sig omringad av människor, vill nästan inte lämna provrummet när man väl gått in för att prova något.

För min egen del blir det en otrolig press också för att jag är oförmögen att filtrera bort överflödiga intryck, det beror till stor del på min autismspektrumstörning. När jag kommer hem så har jag exakt koll på vad främlingarna som rört sig i närheten av mig har kommunicerat med varandra om. Vad deras syskons barn heter, var de ska fira jul, vilken veterinär de föredrar att besöka med hunden och en massa annan för mig värdelös information. Allt detta samtidigt som jag glömmer att köpa 1 sak av 3 på min för dagen mentala shoppinglista. Suck....

Det glädjer mig att du försöker förändra ditt tankesätt, att du försöker jobba med din som du beskriver, ibland negativa syn på andra människor. Tyvärr är det så tror jag, att regelbunden exponering är vad som gäller för att avdramatisera kontakten med andra människor, att succesivt låta dem komma en lite närmare utan att få panik. Men inte f-n är det lätt alla gånger. Men du tycks ha viljan, bara det är en 50-procentig framgång ska du veta.

powder

Senast redigerad av powder den 2007-12-29 klockan 11:18.
powder är inte uppkopplad   Svara med citat