Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-26, 08:33   #7 (permalink)
Mariiqa W
Senior Member
Platinamedlem

Mariiqa Ws avatar

Reg.datum: Dec 2007
Krediter: 5 729
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powder Visa inlägg
Hehe tack, men tro nu inte att jag alltid varit så här stark och positiv. Jag har tyvärr slösat bort många år av mitt liv på att hålla mig undan. Och det är väl i princip det enda som i dag kan ge mig stark ångest av att tänka på.

Men så när jag fick veta, att jag har Asperger. Då förändrades allt och jag kom igen stark som en oxe. Det kändes som att jag fått en förklaring, en upprättelse gentemot mig själv. Jag har inte lidit av hjärnspöken, jag har ju haft ett funktionshinder inom mig under alla dessa år!

Jag slutade tycka illa om mig själv och att vara frustrerad, nästan som över en natt.
När jag fick svar så föll alla bitarna på plats, plötsligt känner jag mig själv.

powder
Jag känner igen mig, även fast jag har en annan diagnos. Men när den kom så fick jag förklaringen på varför jag mådde som jag mådde och betedde mig som jag betedde mig. Inte att jag var dum, utan att jag hade en diagnos.

Din historia låter som en skolskenshistoria och jag blir väldigt glad av att läsa, det verkligen lyser styrka från dina ord!

~*~Miiqa - by heart~*~

*
Mariiqa W är inte uppkopplad   Svara med citat