Ämne: Rodna i USA
Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-16, 06:18   #1 (permalink)
whatsup
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Dec 2007
Standard Rodna i USA

Hej!
Jag skrev tidigare en trad i fraga "vara experter" om att rodna, men jag forklarde inte riktigt hur det hela ligger till.

Det ar verkligen oehort hemskt det har med att rodna och ha social fobi. Jag ar en 17arig kille som just nu ar inne i en period i livet da jag lider ordentligt av min sociala fobi. Jag ar detta ar pa ett utbytesar i USA, och just nu lider jag ordentligt av rodnaden. Hemma i Sverige var det inte lika allvarligt. Visst rodnade jag alltid pa foredrag och sa och andra situationer, men inte som nu. Just nu ar man den intressanta utbytesstudenten som alla villa prata med och ofta far jag beratta infor hela klassen om Sverige, vilket saklart gor att jag rodnar. Och ju mer jag rodnar ju lattare gor jag det. Det har helt enkelt utvecklats till ett nytt stadie pga all uppmarksamhet jag far har. Just nu rodnar jag i princip for allt och alla. Helt vanliga situaioner da det inte ar nagot som egenligen ar sarskilt pinsamt utan jag bara gor det for att jag tanker att jag inte ska gora det. JAG TANKER FOR MYCKET!.

Iallfall skapar det stora problem da jag inte vagar prata lika mycket med folk och speciellt engelskan som ar en av huvudanledningarna till varfor jag ar har, forbattras inte som den skulle ha gjort om det inte vatt for denna SKITEN.

Det svara ar hur jag ska gora. Jag hade gjort vad som helst for att komma hem och ga nagra ganger pa communicera och fa terapi. Men nu ar jag i USA och kan inte aka hem. Alternativet ar att lata det ga och ta tag i det nar jag kommer hem. FOR JAG SKA BLI AV MED DETTA! vill verkligen. Ett annat alternativ ar att jobba pa det sjalv och forsoka sjalv, aven om jag tror professionell hjalp hade varit det basta.

Nagon tips om hur jag ska ga till vaga? Vill verkligen bli av med detta en gang for alla.

Har ocksa lite andra statistik-fragor.
Hur manga blir friska for hela livet? Hur manga far egentligen aterfall?
Jag menar det maste vara riktigt latt att fa ett aterfall. Hur manga kurser brukar det ta for genomsnittet?

Mvh
whatsup är inte uppkopplad   Svara med citat