Varför dra alla ungdomar över en kam? Visst är det många som bryr sig om utsidan, men faktum är att det är inte bara ungdomar som gör det. Tror att om du ser dig omkring så hittar du fler som tänker som dig.
Funderar också på om killen verkligen sa så om dig. Vet inte vilken skola du går på, men jag såg att du bodde här i stan, och skolorna här är ju ganska stora. Så alla vet inte vem man är på samma sätt som på en liten skola. Kan ju vara så att han bara sjöng på något som du uppfattade fel, men eftersom jag inte var där så kan jag ju naturligtvis inte säga hur det var.
Och om det är så att det handlar om mobbning som inte slutar, så måste det ju hända något. För att vara brutalt ärlig mot dig, i det här läget har du två val: Acceptera att det är som det är, eller försöka ändra på det. Som du uttrycker dig så ser du hjälplös ut, men det är du inte. Säger inte att det är lätt att göra något åt en sådan situation, men det går. Du kan prata med någon även om du är väldigt blyg. Men det är upp till dig hur mycket du vill att situationen ska ändras.
Och att nervärdera alla unga som du gör i ditt inlägg, tycker jag är väldigt fult gjort. Hade jag varit i din ålder, så skulle jag ha tagit illa upp av att läsa det, för det är inte sant.
|