Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-05, 23:53   #15 (permalink)
malle86
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Standard rodnaden har taget över

hejsan. är ny på den här sidan. satt och googlade över rodnad sen hamande jag på den hära sidan av en slump. Har läst vad ni människor i vårt avlånga land har skrivet, trodde nästan att jag var helt ensam med detta problem. så fort det uppstår en situation när jag känner mig utstirrad rodnar jag eller när jag anstränger mig tex som springa eller styrketräna spela fotboll. gå och ta en fika på stan är en mardröm. tänk om folk ser att jag rodnar, bara tanken av det får mig att rodna. när jag rodnar känner jag mig helt världelös och tappar livsglädjen, jag är snart 22 år och jag har lidet varje dag över min rodnad sedan jag började i högstadiet, jag har inte sagt ett ord om mina problem för någon, inte äns till min underbara flickvän som stöttar mig i allt jag gör, är rädd för att folk ska tro att jag är knäpp i skallen. som många andra har skrivet här så är jag en glad person som gillar att träffa nya mäniskor och sporta, men mitt röda ansikte är i vägen för det, när jag känner att rodnaden kommer har jag försökt tänka bort den å fokuserar allt på att få det å försvinna men det hjälper inte snarare tvärt om, att ha ögonkontakt med någon annan när värmen i ansiktet är som värst är en helt omöjlighet för mig då. inget hjälper å jag mår bara sämre å sämre. men som en lättnad nu så vet jag att jag inte är ensam. Vilket jag var nästan övertygad om, känns skönt att veta att man inte är ensam. jag har försökt att acceptera situationen i bra många år nu men när man får höra 2 ggr i veckan att man är solbränd och röd sjunker självkänslan till noll...! hur kan jag få hjälp med detta. terapi? hur vem frågar jag? tacksam för svar\\malle
malle86 är inte uppkopplad   Svara med citat