Citat:
Ursprungligen postat av Jenna
Hur kan man känna såhär? Hela kroppen är så himla rädd för att göra fel! Jag som inte brukade vara rädd för folk vågar knappt gå ut...& det är skitjobbigt. Känner mig genomskinlig - som om alla kan se hur jag känner mig! Känner mig fånig i alla situationer - kanske är det jag som skapar dem genom mitt sätt att vara. Hur blir man mer självsäker!?! Jag är ju faktiskt riktigt ok, fast min hjärna inte verkar vilja registrera det. Känner mig iakttagen och granskad. Ser jag för sur ut, för glad ut, för bra ut eller för konstig ut!?! Suck...önskar bara att jag kunde sluta bry mig så mycket!
Jag vill bli lugn och cool och trygg...men det är svårt när det finns smulor i själens lakan som gör att man inte får någon ro!
|
Känner precis som du! men jag försöker att inte låtsas om det.,fast det är svårt.Ofta,särskilt typ på ica eller dyl. när massa folk står i kö eller man går förbi folk så brukar jag tänka vad folk tänker om mig

m jag själv ska ha allt jag köper,eller om jag har familj.Har jobbat på dagis för några år sen,så de barnen (som föräldrarna tydligen inte har nån koll på o får springa runt ute själva!) brukar springa fram till mig när de ser mig o vill gå med mig.,så vissa tror nog att jag fick barn som ung..fast EGENTLIGEN vet jag ju att alla har sina problem, sitt liv.Så de skiter i mig o alla andra runt omkring! OM det nu skulle vara nån liten människa som går runt o tänker sådär om folk,om deras utseende,vem de umgås med etc. så är det ju faktiskt DEN personen som har problem o inget bättre för sig! Jag blir helt trött av att oroa mig så mykt vad jag gör o hur jag ser ut o vem som ser så att jag blir helt svettig och yr!!