Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Hej Jaf
Håller med dig att lite hyfs och hänsyn borde det finnas.
Dessvärre får du gå naken i din lägenhet det är ingen som kan säga något om det. Sker det för utmanande blir det som du säger förargelseväckande beteende.
Var är skillnaden mellan ett naket bröst som solar topplesspå en strand och ett bröst som tittar fram ofrivillligt när man böjer sig fram
Hälsningar
Jonas
|
Jag sade inte att man inte får gå omkring naken i sitt eget hem eller vara lättklädd. Det gör vi alla. Men hur många av springer omkring utomhus i minimalt nattlinne/klänning? Hur många av tvättar fönster så att hela härligheten synns? Visst jag skulle väl formodligen inte tycka att det var stötande om en ung snygg 20 årig tjej låg och solade i minimal bikini eller topp less och jag skulle inte tycka att det var konstigt om hon låg och solbadade toppless. Däremot tycker jag att det känns mycket provocerande att se henne springa runt nästan naken på gården och stå och tvätta fönster i samma klädsel.
Så frågan är: Får man, man som kvinna, verkligen bete sig hur som helst inför öppen ridå? Kan man inte begära att man skyler sig utomhus när man inte ligger och solar? Det gäller ju även män som springer runt med bar överkropp på stan sommartid. Det är inte alls behagligt och jag tycker att dom borde sätta på sig en t shirt även om dom tycker att det är nakenväder ute.
Till sist: Skillnaden mellan ett bröst som tittar fram och Karins agerande är ganska markant: I det förra fallet är det förmodligen helt ofrivilligt och inte menat att vara så och i det senare klär hon sig, medvetet eller omedvetet så att hon hela tiden riskerar sådana händelser. Sätter hon på sig trosa och bh när hon är ute eller inte har gardinerna neddragna är det inte en kotte som skulle reagera. Inte ens hennes granne.