Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-13, 22:17   #5 (permalink)
JAF
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Nov 2007
Standard Får man verkligen bete sig hur som helst?

För det första tycker jag att hela upplägget känns lite cheesy. Att medlarna gärna går runt som en katt kring het gröt utan att ta tag i kärnproblemet. I det här fallet skulle jag säga att det är Karins sätt att springa runt naken - inte bara i sitt eget hem utan på allmänna utrymmen runt den gemensamma tomten. Hade hon skulat sig bättre hade inte den här konflikten behövt uppstå. Sedan är det ju rent skitsnack att hon inte kan ha kläder på sig. I tv programmet går det minsann bra att ha kjol och hela baletten. Jag tycker lite grann att det finns gränser för vad man får göra - Inte i sitt eget hem utan inför öppen ridå och utomhus. Passar det inte kan man alltid flytta någonstans där det inte finns grannar. Varför ställdes det inga sådan frågor till Karin för? Varför bad inte medlarna henne att tex dra för gardinerna om hon vill springa runt naken? Eller teminstingen ha en lång morgonrock knuten runt sig? Och det ända beviset för att hon inte kunde ha kläder vi fick var hennes utsago om det. Inget läkarintyg eller liknande. Bara hennes ord på det. Lite hyfs borde man väl kunna begära när man bor tillsammans med andra?
JAF är inte uppkopplad   Svara med citat