Ämne: våldtagen
Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-13, 12:48   #4 (permalink)
Sweet_dreams
Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Oct 2007
Standard

Anmäl det! Även om jag faktist kan säga att jag inte tror han kommer bli fälld (Det blir man nästan aldrig i våldtäktsmål i sverige om där inte finns vittnen och jätte kraftiga invärtes och utvärtes skador + DNA) så tror jag att det är ett jätte bra sätt för dig att komma vidare. Argumentera för dig själv i ditt huvud, tänk att en annan liten oskyldig flicka hade vatt med om exakt samma sak (Det är ofta lättare att lägga mer skuld på sig själv än andra) och hur försvarslös och bedragen hon var av en äldre, vuxen man. Förklara sakligt vad som hänt, förklara dina kännslor men dra inte in dig i resonemang om varför du tror du kände och gjorde som du gjorde. Inse att du var ett barn. Man tror ofta man är väldigt vuxen och ska kunna ta ansvar som nybliven tonnåring men man är ett barn. Dessutom har du faktiskt en liten, liten chans att det går så pass långt att du blir tilldelad en advokat som kan föra din talan. Då kommer du få höra hur hjälplös du var och det är lättare att förstå det och tro på det när man hör någon annan säga det. Bara att som vuxen ha sex med en 13 åring är enligt lag brottsligt i Sverige, därför har du egentligen oavsett av ditt eget agerande lagen på din sida.

Lycka till och tacka den snälla polisen, sånna finns det absolut inte gott om!
Sweet_dreams är inte uppkopplad   Svara med citat