Jobbigt att köra bil
Hej hej
Jag har nyligen gått med i en social fobigrupp men känner mig lite utanför. Jag känner igen allas problem, eftersom jag har haft alla själv vid något tillfälle. Men på senare dagar är det mest köra bil som skrämmer mig. Ingen i min grupp verkar ha liknande problem. Hur känner egentligen andra som har social fobi om att köra? Jag kan väl gissa att de flesta känner sig "trygga" i bilen, eftersom man inte direkt syns utåt. Men det är bara en gissning. Jag är hur som helst livrädd för att köra, särskilt på landsvägar och i stadstrafik (trots att körkortet är ganska nytt och jag borde vilja slänga mig ut på vägarna.)
Jag ville mest bara kolla om andra har haft liknande problem och hur de tacklade dem, eller om jag är ensam om detta. Eftersom jag blir så otroligt spänd och lätt får tunnelseende så känner jag mig som en trafikfara nu för tiden. Trots att jag håller hastigheterna så är det svårt att vara uppmärksam när man fastnar i de typiska biverkningarna av social fobi, som t.ex koncentrationssvårigheter och tunnelseende. Sitter även och spänner mig när jag inte tänker på det.
Nu har jag iallafall skrivit av mig lite, hoppas på svar...
/Tommy
Senast redigerad av Isaz den 2007-11-12 klockan 16:40.
Anledning: Felstavning
|