Ämne: Matproblem
Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-10, 23:42   #1 (permalink)
Jardina
Senior Member
Guldmedlem

Jardinas avatar

Reg.datum: Nov 2007
Standard Matproblem

Jag försöker oftast äta 3 mål mat om dagen iaf, men när jag känner mig totalt off i humöret så blir det lätt att jag hoppar över att äta och helt enkelt att jag skippar att äta något för att jag inte har någon mat som jag är sugen på alls hemma eller sticker jag iväg och handlar något så blir det lätt något onyttigt. :/

Hur lär man sig tycka om mat som man inte gillar?
Har alltid varit otroligt kräsen när det gäller mat och allt som är gott är ju inte nyttigt direkt, har dessutom börjat tänka på att det sätter sig lite på kroppen också. (har varit smal av mig tidigare men är nu normal + eller vad man kan säga)

Vet ju att jag borde äta, men när jag bara har något jag inte är sugen på hemma så tittar jag i skafferiet och tänker nä det vill jag verkligen inte äta och så blir det att jag hoppar över det och det är ju inte vidare sunt.

När jag ändå är duktig och lyckas få i mig lite mat t.ex. på morgonen så börjar magen kurra som sjutton efter en timme (om jag ätit en tallrik med havregrynsgröt o mjölk) vilket kan kännas pinsamt ibland, skippar jag att äta börjar inte magen kurra, men utan frukost så har man ju inte samma ork. Men allt oftare blir det att jag hoppar över frukosten....
Jardina är inte uppkopplad   Svara med citat