Hej
Det är tråkigt att du tycker vi gjorde dåligt ifrån oss. Jag tycker samtidigt att det är väldigt naivt av dig att propsa på att jag och Ulf skall spendera tid på lantemäteriet och Hovrätten etc då hade vi inte haft tid att träffa parterna. Vi har kankse ca 8 timmar att
fördela tiden på parterna. Jag gjorde mitt bäst för att få parterna att sitta ner och prata. Denna gången lyckades det inte. Det är inte konstigare än så. Det känns konstigt att du tror att att tro att vi skall agera som grävande jornalister när vi inte har de resurserna från TV 3 . Det finns en Hovrättsdom som vunnit laga kraft som talar emot Åkessons väldigt klart och tydligt. Den får vi gå på punkt slut.
Ulf har 10 års erfarenhet av att vara ordf i en samfällighet och kan den jurudiken väldigt bra vågar jag påstå. Att parterna framför allt Åkessons vägrar inse att den gamla besuten upplöst av en ny Hovrättsdom är hela problemet i sig. Sålänge Åkesson vägrade inse fakta kan ingen medlare komma någon vart.
Hälsningar
Jonas Gåde
P.s Åkessons skall överklag till Högsta Domstolen
så får vi se. Både jag och Ulf är övertygade om att det inte blir något prövningstillstånd. Däremed ligger domen fast.
Senast redigerad av Jonas den 2007-11-07 klockan 23:03.
|