Ämne: Svartsjuka
Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-02, 14:24   #6 (permalink)
Hope

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Camilla Johansson Visa inlägg
oj, här pratar ni om mig kändes det som. Jag är i din pojkväns situation. Inte kanske så extremt men åt det hållet. Om min sambo skulle få skriva ner mitt beteende så tror jag att han kanske skulle skriva att jag är värre..

Det är svårt att förklara varför man är så här. Jag önskar verkligen att det inte var så! Man mår piss!! Det gör så jäkla ont och det tar så mycket energi av en att vara så osäker. Samtidigt så sårar man den andra med.
Jag vill inte direkt råda dig i att göra slut eftersom jag är rädd för att det ska hända här hemma tillsist men jag undrar om du pratat med honom riktigt ordentligt om hur du känner?
Det som är viktigt här är att ni ska försöka förstå varandra båda två, men det som är viktigast är att du INTE får ändra dig själv efter vad han vill. Det kommer varken du eller han må bra av. Du kommer bli en annorlunda flickvän när du inte kan göra det du mår bra av och den personer var inte den han blev kär i. Det kanske slutar med att han gör slut ist pga att du inte är densamma. Prata med varandra, ta hjälp om ni inte känner att det hjälper, sen kanske man måste gå skilda vägar om det inte fungerar så heller.
Du skriver att ni gjort slut flera gånger. Är det pga hans svartsjuka bara eller är det kanske så att ni kramphåller i något som kanske om ni skulle få distans till varandra skulle få er att undra varför ni ens fastnade för varandra. Respekten till erat förhållande har ju svalnat pga dessa fram och tillbaka.

Jag hoppas verkligen att ni ordnar upp det här. Det är ni båda värda. Är det inte så att han inte vill göra något åt detta eller inte ser sitt problem som något som sårar dig så kanske det är bäst att göra som de förra skrivit. Att ni går skilda vägar och hittar er själva.
Har du funderat på vad som kan hända om han e otrogen?
Det händer ju inte så mycket mer än att du blir sårad, naturligtvis.
Man dör inte av det.
Måla inte fan på väggen, som det sägs och försök att inte ta ut sorgen i förtid, vilket e precis det du gör om du e svartsjuk och tror att det kan hända.
Kram
  Svara med citat