Ämne: Varför?
Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-25, 00:00   #5 (permalink)
Jonas
Expert
Platinamedlem

Jonass avatar

Reg.datum: Sep 2005
Krediter: 16 100
Standard

Hej

Jag var inte med i sandarna så jag vet inte exakt hur turerna gick exakt
Låt oss konstatera att ibland hamnar vi med grannar som saknar resurser att gå vidare. Jag kan säkert tänka mig att Ulf är jobbig och krånglig. Vad medlingen i detta fallet handlade om är att försöka hitta en lösning som underlättar grannsämjan. Om du tänker dig att jag kör bil i ett villa område och det är skyltat att man får köra 30 km i timmen. En del föäldrar är oroliga för sina barn och ber mig sakta ner Jag vet at jag har rätt 30 km och kan köra precis som jag vill och skita i deras ungar eller så kan välja att de 200 meterna som vi har gemensam väg att sakta ner. Ibland vinner man på att vara smidig även om man har rätt

Hälsningar
Jonas

Jonas Gåde är Master och Trainers Trainer i Powerthinking. Författtare till Servicemanual till ett bättre liv, Tjockholmsbibeln, Mensmonstret och Magiska relationer. Vill du boka Jonas som föreläsare maila: jonas@comunicera.se eller ring 0708-11 11 61.
Alla inlägg som Jonas skriver är intellektuell egendom och upphovsrättsskyddad av Comunicera Powerthinking.
Kopiering utan tillstånd kan resultera i rättsliga åtgärder.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citat