Tipsa mig - Rampfeber
Jag börjar undra om man har socialfobi eller inte?
Det flesta männsikor upplever mig som en otroligt social person och påpekar det ofta, arbetsgivare har tom sagt att jag är för social då jag har tendens att prata mycket och med alla.
Problem ligger i när jag skall prata inför en grupp, det går utmärkt om det bara är en konvesation men om det blir ett arbete som jag skall redovisa så börjar hjärtat att dunka som bara den, och det känns otroligt olustigt, jag känner hur värmen börjar komma i ansiktet och det blir bara skitjobbigt.
Känner även av detta men otroligt mycket lindrigare om jag redovisar för personer jag känner. Men när det är obekanta jag gör föredrag/presenterar mig för får jag rampfeber.
Är det någon som vet om Hypnos eller mental träning kan lösa det här problemet för mig, känns inget vidare att proppa i sig Inderal för då löser man väl inte själva problemet utan bara dämpar för stunden?
Vore ju helt toppen om man kunde få bort detta problem med hypnos (Typ NLP)och suggetioner, är det någon som har erfarenhet av detta, och fungerar det? isåfall hur långt tid tar det med en sådan träning/behandling?
jag köpte en hypnos CD inom just det ämnet, och jag tränar 1-2grr om dan med den, vi får se om det fungerar.
Mitt nästa föredrag är om 3 veckor och det blir problem för mig om det går åt skogen. Är det någon som kan ge mig lite goa tips hur jag får bukt på detta.
|