Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-15, 20:10   #3 (permalink)
Venom
Senior Member
Guldmedlem

Venoms avatar

Reg.datum: Aug 2007
Krediter: 1 112
Skicka ett meddelande via MSN till Venom
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av s2a Visa inlägg
Först och främast vill jag ta upp den delen med att folk kallar andra för saker. De som kallar andra för "öknamn" är oftast själva missnöjda mitt sitt eget utseende eller liv. Genom att kalla någon annan för något "öknamn" så mår de bättre med sig själva, men ändå inte.

De hade ingen rätt att kalla dig missfoster eller anka eller något annat heler för den delen. Pratade du med någon lärare/vän/förälder/vuxen om det? Hur du kände och vad du tänkte om det?

Jag har själv blivit kallade både det ena och det andra genom högstadiet, så jag vet hur det känns. Hur man vill krypa in i ett håll och försvinna. Att man önskade att man slapp vistas runt folk.

Att inte kunna äta runt andra kan va väldigt jobbigt. Men mitt tips är att du pratar med 1 eller flera bra vänner om detta och så får du tränna att äta runt den eller dom någonstanns det känns bra. Att du kanske börjar med en vän och sedan lägger till en till vän. För att sedan känna på och prova i matsalen igen.

Jag hoppas att detta kan fungera för dig.
tack för ditt svar.
nej, då pratade jag inte med någon om det. fast i och för sig pratade jag om det på internet men...
enda gången jag pratat om det irl var när jag gick till en psykolog. träffade henne dock bara en gång.
jo, det har blivit bättre nu med det här att äta bland främmande folk. men jag måste kontrollera ofta att ingen kollar på mig, för om någon gör det kan jag inte äta. äter väldigt lite i skolan nu på grund av det. men jag försöker bli av med det för varje dag som går.

Psycholand_@hotmail.com
Venom är inte uppkopplad   Svara med citat