Ämne: Ögon
Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-02, 14:15   #1 (permalink)
Blåmåne
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Standard Ögon

Jag har läst en del av inläggen här och är ny här i forumet. Men jag lider av samma saker. Kan i gruppsammanhang få enorm hjärtklappning om det t.ex är en presentationsrunda och man får sitta och vänta på sin tur. Det har kommit på senare år och det skapar osäkerhet istället för säkerhet som man tycker bör komma med åldern. Men oavsett situation så har jag tipset att dels lära sig andas på rätt sätt med bukandning och det andra är egentligen det enklaste nämligen ögonkontakt. Ska du prata inför en grupp människor så glöm inte ögonkontakten! Haka fast i någons blick och häng kvar där. Du kommer att se att det är andra som är osäkra och börjar fladdra med blicken! Ögonkontakten är tryggheten. Om du ser ut över en grupp människor utan att fästa blicken någonstans så kan det vara så att det skapar osäkerhet. Om du får en fråga i en grupp så se på den som ställer frågan. Det är ingen idé att försöka gömma sig. Det kan man inte i en grupp och det vill du egentligen inte heller,eller hur? Se på den som pratar med dig. Där finns tryggheten. Det kan ta lite tid men med ögonkontakt växer säkerheten. Jag pratar som om jag hade svaret klart men jag själv kämpar med dessa saker dagligen.
Blåmåne är inte uppkopplad   Svara med citat