Hej Ioor!
Du kan visst klaga på dina grannar. Det som är viktigt att komma ihåg när man bor i ett hyreshus, (vilket jag gissar att du gör) är att det förekommer ljud. Det finns alltid regler om när det ska vara tyst, ofta är det mellan 23.00 och 06.00, men det kan förekomma variationer. Fest får man ha ibland, men inte varenda helg. Barn låter och det får man acceptera om man skulle råka ha barn ovanför sig tex. Däremot ska man inte acceptera att barn tex spelar fotboll inomhus eller hoppar hopprep.
Du kan säga till din granne att du inte låter dina hundar göra sina behov på balkongen. Jag tror också att hon är lika rädd för konflikt som du, eftersom hon sätter på egen musik som ett slags trots, när du spelar musik, om du förstår vad jag menar. Det bästa är naturligtvis att du börjar att prata med henne, hjälper inte det så säg till hyresvärden. De kan då säga till din granne.
Lycka till.
Marie är utbildad i Master Powerthinking med kognitiv inriktning. Hon arbetar mycket med ångest/panikångest, självskadebeteenden, självmord, självkänsla och BDD mm. En både inkännande och engegerad person, där inga känslomässiga kränkningar är för stora.
Vill du ha Marie som terapeut, hör av dig till marie@comunicera.se
|