Hej crazy girl!
Oj vad jobbigt du måste ha det som blir omkringskickad hela tiden. Tyvärr händer det ibland, innan man får en bestående kontakt. Jag tycker att det är oerhört viktigt att du berättar för din psykolog om dina självmordstankar. Om det verkligen känns så att hon inte tar dig på allvar, byt psykolog. Det ska kännas helt rätt mellan dig och psykologen för att du ska kunna få den hjälpen du behöver. Du kan även säga det som du skrev här, att det kändes inte som om du tog mina problem på allvar, eftersom jag inte hade det så just i det ögonblick jag var här första gången. Det är viktigt att du är ärlig, för att din psykolog ska kunna göra ett bra jobb, om du utelämnar information blir det jobbigare för dig.
Om du bor i Göteborg kan vi hjälpa dig med en tid ganska snabbt, inom en eller två dagar. Vi har även terapeuter under utbildning till reducerad taxa om du skulle vilja börja nu, men känner att du inte riktigt har råd. Du får gärna ringa mig, 0739-84 82 00. Jag jobbar mycket med självmordsproblematik och kan ge dig lite tips inför din nästa session med psykologen om du vill.
Det jobbiga är att ibland måste man verkligen stå på sig för att få den hjälp man har rätt till, och tyvärr som du skriver, är inte dina problem tillräckligt "allvarliga" för akuthjälp. Vi prioriterar ALLTID personer med självmordstankar. Det är jätteviktigt att du får hjälp snabbt. Tveka inte att höra av dig.
Hälsningar Marie
|