Nästa vecka är det dags för redovisningar i svenska B (jippe) och jag är så förbaskad nervös. Jag tror jag har lidit av en typ av social fobi..jag har inte problem att umgås med folk om jag tex deltar i diskussionen men om vi tex sitter i klassrummet o läraren hastigt frågar mig något och hela uppmärksamheten riktas mot mig blir jag genast nervös och rodnar ofta.
Samma sak om jag tex sitter på bussen och någon sätter sig framför mig blir genast nervös och jag kan känna hur jag blir helt varm..hur jobbbigt som helst. Och nu ska vi ha redovisningar, ENSAMMA. Jag menar USCH.
Mitt problem ligger mycket i att jag TÄNKER för mycket, ibland tänker jag tex "hoppas hon inte sätter sig där framför mig" eller om man går på köpcenter eller i korridoren och man ser någon man e lite blyg för komma mot en på avstånd så tänker ja "åh nej vi kommer gå förbi varandra". Det förvärrar det hela.
Alltså, vad kan jag göra åt detta? Vill verkligen slippa denna nervositeten och konstanta oroligheten. Det största problemet jag har är när uppmärksamhet riktas mot mig, speciellt om det är typ en tjej som säger nåt.
Jag har under ett tag blivit så desperat att jag använder smink, men jag vet inte om det hjälper: "Loreal Infallible" ( se bild
http://torebka.kafeteria.pl/photos/c...5e1cc3e851.jpg )
Någon som vet om det förhindrar eller dämpar rodnad kraftigt? Eller om någon vet nåt annat smink som hjälper och som inte SYNS alls mycket att man har det på ansiktet?
Snälla hjälp mig..